×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: تاثير هدفمندسازي يارانه‌ها بر فرهنگ مصرف شهروندان منطقه ۱۲ شهر تهران
عنوان: The Impact of Subsidy Reform Plan on the Consumption Culture of Citizens of Distinct 12 of Teheran
پدیدآورندگان : ‏حميده سادات ميرصانع (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبايي (پديدآور)
(پديدآور)
‏ علامه طباطبايي (پديدآور)
Allame Tabatabee University (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : هدفمند سازي يارانه ها
مصرف
يارانه
consumption culture
Consumption
فرهنگ مصرف
Subsidies
subsidy reform
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۲
مشخصات فیزیکی : ۱۲۵ ص. : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : مسئله اصلی در این پژوهش تاثیر طرح هدفمند سازی یارانه ها بر فرهنگ مصرف شهروندان می باشد. اهمیت این پژوهش از موضوع آن که یک طرح اثرگذار و مهم در همه ابعاد زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم است ناشی می شود. طرحها و برنامه های اقتصادی، رفاهی، فرهنگی در همه ابعاد خود بر فرهنگ تاثیر می گذارد. فرهنگ مصرف بخشی از فرهنگ است که از این قاعده مستثنا نیست. سوال اصلی در این تحقیق این است که آیا فرهنگ مصرف شهروندان از طرح هدفمند سازی یارانه ها متاثر شده است یا خیر؟ در صورت تاثیرپذیری فرهنگ مصرف شهروندان از طرح، اثر متغیرهای جمعیت شناختی نظیر بعد خانوار، ساختار خانوار و پایگاه اجتماعی- اقتصادی خانوار و اثر متغیرهای نگرشی نظیر نگرش نسبت به طرح هدفمند سازی یارانه ها، نگرش مذهبی و اعتماد نهادی، بر روی فرهنگ مصرف شهروندان سنجیده شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش روش پانل واپسنگر است. در مجموع روش جمع آوری اطلاعات از دو طریق اسنادی و پرسشنامه است، شیوه نمونه گیری به صورت نمونه گیری هدفمند و حجم نمونه 280 نفر است. جامعه آماری پژوهش خانوارهای منطقه 12 شهر تهران می باشد. در این پژوهش 14 فرضیه بر اساس چهارچوب نظری مطرح شد و بر اساس این فرضیات پرسشنامه طراحی گردید و با استفاده از نرم افزار spss و به وسیله آماره های توصیفی و تبیینی نظیر میانگین، انحراف معیار، همبستگی پیرسون، آزمون تی تست، تحلیل واریانس و همچنین تحلیل رگرسیون به آزمایش فرضیات پرداخته شد. نتایج تحقیقحاکی از این واقعیت است که فرهنگ مصرف خانوارها از طرح هدفمند سازی یارانه ها متاثر شده است. و از میان متغیرهای میانجی متغیرهای پایگاه اجتماعی- اقتصادی خانوار و نگرش نسبت به طرح هدفمند سازی یارانه ها و اعتماد نهادی بر اثرپذیری فرهنگ مصرف خانوارها از طرح هدفمند سازی یارانه ها موثر است. و سایر متغیرهای مورد بررسی بر اثرپذیری فرهنگ مصرف خانوارها از طرح هدفمند سازی یارانه ها بی تاثیر به نظر می رسد.
یادداشت :
/ حمیده سادات میرصانع
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص. ۱۲۱ - ۱۲۵
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 433693
تاریخ ایجاد رکورد : 1397/9/4
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.