×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: EFL Teachers’ Knowledge and Practice of Cognitive Activation Strategies-based Instruction and Their Perceptions Concerning Students’ Motivation for Writing
عنوان: :دانش و عملكرد مدرسان زبان انگليسي در خصوص رويكرد اموزشي مبتني بر استراتژي هاي فعال سازي شناختي و ادراك انها از انگيزه دانش اموزان براي نوشتن
پدیدآورندگان : Masoomeh Masoudi (پديدآور)
Allameh Tabataba'i University (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : مدرسان زبان انگليسي
استراتژي فعال سازي شناختي
ادراك مدرسان
Motivation for writing
EFL teachers
انگيزه دانش آموزان
Cognitive activation strategies
Teachers’ Perception
وضعیت نشر : Tehran : : Allameh Tabatabaei University ، , 2019
خلاصه : مهارت نوشتن در زبان اول و دوم نقش مهمی در دستیابی به مهارت های ارتباطی برقرار می کند.برای توسعه و مهارت های نوشتاری دانش اموزان، استراتژی های مختلفی بخصوص در زمینه مهارت های شناختی انجام شده است و نتایج مثبتی در این حوزه گزارش شده است. با این وجود استراتژی های فعال سازی شناختی کمتر مورد توجه محققین بخصوص در یادگیری و اموزش زبان قرار گرفته است. در مطالعه حاضر از روش تحقیقی آمیخته، برای بررسی دانش مدرسین زبان انگلیسی در مورد استراتژی های فعال سازی شناختی استفاده شده است. بر اساس بررسی محقق، پرسشنامه ای در مورد استراتژی های ذکر شده یافت نشد. لذا پرسشنامه ای در این خصوص طراحی شد و از مدرسین در مورد انواع استراتژی های ذکر شده سوال شد، اینکه ایا این استراتژی ها را می شناسند و انها را در کلاس های مهارت نوشتاری خود استفاده می کنند. سپسپرسشنامه هاردر (2008) به امانت گرفته شد تا در خصوص انگیزه دانش اموزان در نوشتن از مدرسینی که از استراتژِی های فعال سازی شناختی در کلاس های خود استفاده می کنند سوال شود. در نهایت با تعدادی از این مدرسینی که علاقمندی خود را اعلام کرده اند مصاحبه شد تا درک عمیق تری از موضوع مورد بررسی را در اختیار محقق قرار دهد. از نرم افزارهای اس پی اس اس و ایموس جهت انجام محاسبات آماری و تاییدی استفاده شد. در مرحله پایلوت 70 مدرس زبان انگلیسی و در نهایت 213 مدرس مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. کرانباخ الفا 0.776 برای قسمت دانش و 0.814 برای بخش استفاده این استراتژی ها بدست امد. و در نهایت پرسشنامه نهایی و پرسشنامه هاردر برای بررسی رابطه بین درک مدرسین ازسطح دانش خود و میزان استفاده از استراتژی ها و انگیزه دانش اموزان جهت نوشتن مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس نتایج بدست آمده مدرسین زبان انگلیسی ایرانی با این استراتژی ها اشنا بوده و از انها در کلاس استفاده می کنند. و رابطه بین درک مدرسین از دانش خود و استفاده از استراتژی ها در کلاس و انگیزه دانش اموزان جهت نوشتن قوی نبود. تفاوت قابل قبولی بین دانش و استفاده مدرسین در مورد استراتژی ها و جنسیت زن و مرد وجود نداشت. در مصاحبه انجام شده با مدرسین نیز تم هایی بدست امد که همراستا با تم ها و ایتم های بدست امده در مراحل تدوین پرسشنامه بود.
یادداشت :
/ Masoomeh Masoudi
/ معصومه مسعودی
xiii,183p.
Bibliography: p.134-148
شناسه : 797742
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/7/3
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.