×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر تكانشگري دانش آموزان دختر متوسطه شهر آبادان
پدیدآورندگان : منور عضنفري (پديدآور)
رضوان همايي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : دومين كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
خلاصه : هدف از انجام اين پژوهش بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر تكانشگري دانش آموزان دختر متوسطه شهر آبادان بود. پژوهش حاضر يك طرح پژوهش تجربي و از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش شامل 40 دانش آموز دختر سال اول دبيرستانهاي آبادان در سال تحصيلي 94-1393 بود كه با روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب و به دو گروه آزمايش وكنترل گمارده شدند. قبل از آموزش مهارت هاي اجتماعي از هر دو گروه آزمايش و كنترل پيش آزمون گرفته شد. سپس، به گروه آزمايش مهارت هاي اجتماعي در 12 جلسه 50 دقيقه اي آموزش داده شد و به گروه كنترل هيچ آموزشي ارائه نشد. پس از اتمام دوره آموزشي از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. به جهت سنجش ميزان تكانشگري از پرسشنامه تكانشگري بارت استفاده شد. و براي تحليل داده ها از تحليل كوواريانس استفاده شد. يافته ها نشان داد كه آموزش مهارت هاي اجتماعي باعث كاهش معني دار تكانشگري در دانش آموزان گروه آزمايش در مقايسه با دانش آموزان گروه كنترل شد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-PESSH02-PESSH02_045.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/2/19
تاریخ تغییر رکورد : 1395/8/1
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.