×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: ارزش طول عمر مشتري با استفاده از روش هاي داده كاوي در بخش مشتريان
پدیدآورندگان : راحله شعباني (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

توصیفگر : ‭customer segmentation‬
بخش‌بندي مشتريان
ارزش طول عمر مشتري
مديريت روابط با مشتري
Data mining
‭Customer Relationship Management‬
‭customer lifetime value‬
تحليل‭RFM‬
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ‭۱۳۹۰‬
مشخصات فیزیکی : ‮‭۹۶‬ص.‬ : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : شناخت گروه‌های مختلف مشتریان و ایجاد ارتباط اثربخش با آنها به گونه ای که بتوان منافع اقتصادی سازمان در آینده را تضمین نمود، مسئله ای بسیار مهم در کسب و کار امروز است .فراهم نمودن مدیریت روابط مشتری‭(CRM)‬ موفق، نیازمند شناسایی ارزش مشتری می باشد .یکی از روش‌های شناخت مشتری، رویکرد بخش‌بندی مشـتریان است .بر این اساس، بخش بندی مشتریان بر مبنای ارزش طول عمر مشتری‭(CLV)‬ و تخمین ارزش طول عمر مشتری برای هر بخش می‌تواند برای تصمیم گیری در کسب و کار مفید باشد و همچنین می توان برنامه های مدیریت روابط مشتری را با خصوصیات هر بخش تطبیق داد .دراین تحقیق کاربردی، با هدف بخش‌بندی مشتریان با استفاده از روش های داده کاوی و تخمین ارزش طول عمر مشتری، مورد مطالعه بانک سامان، انجام گردید .روش پیشنهادی تحقیق برگرفته از روش‭DM - CRISP‬می‌باشد .در ابتدا با استفاده از متغیرهای موثر بر ارزش مشتریان بر اساس مدل‭RFM‬ بخش‌بندی با دو الگوریتم نگاشت خودسازمانده کوهنن و میانگین انجام پذیرفت .سپس ارزش طول عمر مشتری برای هر بخش محاسبه گردید.پس از بخش‌بندی و رتبه‌بندی مشتریان بر اساس ارزش طول عمر کسب شده، برای معنی‌دار بودن بخش بندی انجام شده تحلیل ممیزی انجام پذیرفت .در نهایت، با توجه به نتایج‭CLV‬ محاسبه شده برای بخش‌های متفاوت، پیشنهادهایی در راستای استراتژی‌های بانک در برخورد با هریک از بخش‌ها ارائه شد .
یادداشت :
/راحله شعبانی
؛استاد راهنما: محمدرضا تقوا
؛استاد مشاور: محمدتقی تقوی فرد
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 590300
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/20
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.