×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي و امكان سنجي ورود اپراتورهاي مجازي سيار
پدیدآورندگان : هاشم مداح حسيني (پديدآور)
علي ابوالقاسمي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : کتاب راهنما
چاپ
صاحب محتوا :

موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات

توصیفگر : ترابرد شماره
واسپاري Wi-Fi
MVNO
اپراتور تلفن همراه
وضعیت نشر : تهران : مركز تحقيقات مخابرات ايران ، 1393
خلاصه : گزارش پیش رو بخش دوم از پروژه مشاوره مطالعه و امکانسنجی ورود اپراتور چهارم ارائه کننده خدمات تلفن همراه پهن‌باند می‌باشد که دربرگیرنده فاز بررسی و امکان‌سنجی تأثیر ورود اپراتور جدید در قالب اپراتور مجازی (MVNO) است. مطالعات این فاز ترکیبی از مطالعات جهانی به همراه بررسی و تحلیل‌های بازار ایران است. مهمترین موضوعات مورد بحث به همراه برخی نتایج حاصل شده در این بخش، شامل موارد زیر است: بررسی وضع حال اپراتورهای مجازی در بازار جهانی موبایل. که در آن ورود اپراتورهای مجازی یکی از راهکارهای اصلی افزایش رقابت در سطح ارائه خدمات و خصوصاً خدمات ارزش‌افزوده در بازار موبایل بوده است. با ورود اپراتورهای مجازی تسلط کامل اپراتورهای موبایل بر زنجیره ارزش ارائه خدمات تغییر کرد و فعالیت‌های زنجیره ارزش بین این بازیگران و اپراتورهای مجازی تازه وارد تقسیم شد. بر اساس فعالیت‌هایی که یک اپراتور مجازی در زنجیره ارزش خدمات سیار به عهده می‌گیرد، سه مدل رایج Resellers،Light MVNO وMVNO Full به عنوان مدل‌های تجاری فعالیت این بازیگران به وجود آمده است. شرایط و چارچوب‌های قانونی تعیین شده از سوی رگولاتورها، میزان بلوغ بازار، پتانسیل موجود از جنبه تکنولوژیک و دیدگاه اپراتورهای شبکه نسبت به فعالیت اپراتورهای مجازی از مهمترین عواملی است که در توسعه بازار فعالیت این بازیگران نقش مهمی را ایفا می‌کند. لذا مطالعات موردی مفصلی از ابعاد مختلف فعالیت اپراتورهای مجازی (مانند نقش رگولاتورها در توسعه MVNOها، بازار MVNOها، همکاری MNOها با MVNOها، مدل‌های تجاری و درآمدزایی MVNOها و ...) در هریک ازکشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، مالزی، عمان و برزیل انجام شده است. سرویس‌های ارائه شده توسط بسیاری از اپراتورهای مجازی همان سرویس‌های پایه و ارزش افزوده ارائه شده توسط اپراتورهای موبایل در بازار است. با این تفاوت که اپراتور مجازی ارزش جدیدی از این سرویس برای مشتری ایجاد می‌کنند. مهمترین سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای مجازی مختلف از جمله اپراتورهای Ethnic، Retailer، Discount، M2M، B2B و Convergence به همراه مطالعات موردی از موفقترین اپراتورهای مجازی در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است. فعالیت به عنوان اپراتور مجازی را می‌توان از جمله فرصتهای استثنایی برای سرمایه‌گذاران خارج از صنعت مخابرات در نظر گرفت که می‌توانند با این امکان بهره برداری لازم را از خدمات متنوع موبایل برای حوزه فعالیت خود داشته باشند در این گزارش مثال‌هایی متعددی از اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها ذکر شده است. با توجه به اینکه اپراتورهای مجازی می‌توانند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه محتوای بومی دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های بخش دسترسی شبکه‌های موبایل تأثیرگذار باشند از این رو می‌توان این اثرات را عاملی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش استقبال مشترکان از این شبکه دانست. با وجود سه فاکتور اصلی لازم برای ورود و حضور اپراتورهای مجازی یعنی بازار اشباع، جمعیت جوان و وجود ظرفیت اضافه در شبکه اپراتورهای‌ موبایل، آمادگی بازار ایران برای ورود اپراتورهای مجازی به وضوح قابل درک است. بررسی‌ها حاکی از آن است که ورود اپراتورهای مجازی به بازار موبایل عاملی برای توسعه بازار فروش مجدد، افزایش رقابت خرده‌فروشی، عرضه خدمات پیشرفته، کاهش قیمت‌ها، افزایش تعدد و تنوع خدمات، استفاده بهینه از منابع کمیاب حوزه مخابرات می‌باشد و در نتیجه تمام این منافع، پویایی بازار موبایل افزایش می‌یابد.lt;br/gt;lt;br/gt;
یادداشت :
زز 241 , ص.: مصور.
کد پروژه 9331219
کد گزارش CTI.RCG.TER.9331219.06v04
پروژه quot;مطالعه و امکان سنجی ورود اپراتور چهارم ارائه کننده خدمات تلفن همراه پهن باندquot;.
شناسه : oai:vlib.itrc.ac.ir/8096
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/4/24
تاریخ تغییر رکورد : 1398/11/29
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.