×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: تاثير يادگيري مشاركتي و مهارت هاي اجتماعي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مطالعه موردي دانش آموزان پايه ششم ابتدايي مرودشت
پدیدآورندگان : مرواريد بزرگ پوري (پديدآور)
سميه كيارسي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : اولين كنفرانس ملي روانشناسي و علوم تربيتي
خلاصه : پژوهش حاضر، تاثير يادگيري مشاركتي و مهارت هاي اجتماعي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را موردبررسي قرار مي دهد كه امروزه توجه بسياري از كارشناسان حوزه ي تعليم و تربيت را به خود جلب كرده است. در اين مقاله الگويي شبه تجربي براي بررسي دقيق اثر يادگيري مشاركتي از طريق آموختن با هم بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان طراحي و اجرا شده است. جامعه تحقيق 70 نفر از دانش آموزان پايه ششم ابتدايي دبستان هاي مرودشت بوده است كه به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از آزمون رشد و مهارت هاي اجتماعي محقق ساخته و آزمون پيشرفت تحصيلي معلم ساخته استفاده شده است. جامعه تحقيق را به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم كرده و در گروه آزمايش از روش يادگيري مشاركتي و در گروه كنترل از روش سنتي استفاده كرديم. تجزيه و تحليل نتايج به روش تحليل واريانس با اندازه گيري مكرر و استفاده از نرم افزار MATLAB2013 انجام شده است. نتايج تحقيق نشان داد كه يادگيري مشاركتي تاثير بيشتري نسبت به روش سنتي بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان داشت
شناسه : oai:civilica.com/Paper-PESSH01-PESSH01_132.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1394/7/1
تاریخ تغییر رکورد : 1395/8/1
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.