×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مقايسه تاثير روش خودآموزي و روش آموزش مستقيم در افزايش يادگيري تقسيم در دانش‌آموزان عقب مانده
پدیدآورندگان : محمد برخورداري (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

توصیفگر : آموزش مستقيم
عقب مانده ذهني‭Mental retardation‬
يادگيري‭Learning‬
خودآموزي‭Independent study‬
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ‭۱۳۷۵‬
مشخصات فیزیکی : ‮ ‭۱۰۵‬ص.‬ : دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : هدف: بررسی و مقایسه میزان تاثیر دو روش خودآموزی و آموزش مستقیم در افزایش یادگیری تقسیم در کودکان عقب مانده آموزش‌پذیر و نیز تداوم یادگیری در آنها موردنظر است. فرضیه‌ها:‭۱ ‬- بین تاثیر روش خودآموزی و روش آموزش مستقیم در افزایش یادگیری مفهوم تقسیم در کودکان عقب مانده مقطع ابتدایی، تفاوت معنادار وجود دارد.‭۲ ‬- بین تداوم یادگیری ناشی از روش خودآموزی با روش آموزش مستقیم در این کودکان تفاوت معنادار آماری وجود دارد. جامعه آماری: دانش‌آموزان عقب مانده ذهنی آموزش‌پذیر تهران. نمونه: کلاس چهارم یکی از مدارس عقب مانده دهنی که به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده‌اند. ابزار آزمون: تست ریاضی و جلسات آموزشی. روش تحقیق تجربی است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با آزمون‭t‬ استرونت سنجیده شده است. یافته‌ها‭t :‬ حاصل از میانگین آزمودنی‌های دو گروه برابر‭ ۲/۹۸ ‬است یعنی با‭ ۹۵ ‬درصد اطمینان افزایش یادگیری در روش خودآموزی بیشتر است و نیز تداوم یادگیری در این روش بیشتر است. نتیجه‌گیری و پیشنهادات: در مورد کودکان عقب مانده ذهنی استفاده از روش خودآموزی، یادگیری آنها را افزایش می‌دهد و یادگیری به این روش بیشتر در ذهن دانش‌آموز باقی می‌ماند
یادداشت :
/محمد برخورداری
؛استاد راهنما: شهین علیایی زند
؛استاد مشاور: شیوا دولت‌آبادی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 573635
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/8/18
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.