×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: كاربرد نظريه هاي يادگيري در آموزش كودكان عقب مانده ذهني آموزش پذير
پدیدآورندگان : فرزانه يوسفي (پديدآور)
فريده يوسفي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : چهارمين كنفرانس ملي توسعه پايدار در علوم تربيتي و روانشناسي، مطالعات اجتماعي و فرهنگي
خلاصه : عامل اصلي قرار گرفتن كودكان عقب مانده ذهني در طبقه اي تحت اين عنوان؛ تفاوت هاي عميق شناختي است كه اين كودكان با همگنان عادي خود دارند. آنان در درك و پردازش اطلاعات از محيط پيراموني و به تبع آن، رفتار مفيد و موثر در محيط دچار كاستي ها و نقايصي هستند، هم چنين در حافظه و يادگيري و فرآيندهاي مربوط به آن نيز دچار كاستي هايي هستند كه آنان را در زمره كودكان استثنايي قرار مي دهد. بررسي هاي انجام شده در چهارچوب نظريه شناختي پياژه بيان مي كند كه، عقب ماندگان عميق از مرحله حسي- حركتي؛ عقب ماندگان شديد از ابتداي مراحل پيش عملياتي، عقب ماندگان متوسط از مرحله پيش عملياتي و عقب ماندگان سطحي از مرحله عمليات عيني جلوتر نخواهد رفت. با توجه به اينكه عقب ماندگان آموزش پذير كودكاني هستند كه قادر به يادگيري اموري مانند خواندن و نوشتن ، انجام كارهاي فني و حرفه اي سبك، انجام چهار عمل اصلي و بسياري از امور زندگي روزمره، تحت مراقبت هاي آموزشي مستمر، فراوان و خاصي مي باشند توجه به اصول نظريه هاي يادگيري رفتارگرايي، شناخت گرايي، شناختي – اجتماعي و ... در امر آموزش اين كودكان زمينه تسهيل فرآيند يادگيري و پيشرفت در زمينه هاي مختلف را براي آنان فراهم مي آورد.
شناسه : oai:civilica.com/Paper-EPSCONF04-EPSCONF04_247.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/11/5
تاریخ تغییر رکورد : 1395/11/5
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.