×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: طراحي و اعتباريابي برنامه آموزش كاركردهاي اجرايي و اثربخشي آن بر كاركردهاي اجرايي و مهارت‌هاي اجتماعي و ارتباطي كودكان اتيستيك با عملكرد بالا
پدیدآورندگان : هادي (پديدآور)
هاشمي رزيني (پديدآور)
باقر (مشاور)
غباري بناب (مشاور)
غلامعلي (پديدآور)
افروز (پديدآور)
سعيد (مشاور)
حسن زاده (مشاور)
علي اكبر (پديدآور)
ارجمندنيا (پديدآور)
گروه مباني رواني آموزش و پرورش-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
خلاصه : Background: The purpose of this study was The Designing Executive Functions Training Programe and Study its Effectiveness on Social and Communication Skills Autistic Children with High Function. Method: To do so, 10 Autism 7 to 12 years from special clinics of Beautiful Mind in Tehran city was selected by accssesible sampling method. Wechsler Intelligence Scale for Children(WISC-IV) and Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ) for diagnosis of Autism were used and them were randomly distributed into experimental and Control groups. Social and Communication Skills, Inhibition, Planinig and Organization and Cognitive Flexibility were assessed by Autism Treatment Evaluation Checklist (ATEC), Windows Task, Tower of London test and, Wisconsin Card Sorting Task (WCST) test. Also we used Inhibition, Planinig and Organization and Cognitive Flexibility training, related means and individual consultations for training of executive functions. Design Quasi Exprimental present study were Pre test, Post test and Follow up with control group. Results: Data analysis with Multivariate Repeated Measures Methods indicated that Executive Functions Training Programe the increase planning and organizing ability and mental flexibility But the change did not cause inhibition. Autistic children will also increase social skills and communication. The results also showed that the positive effect of the intervention on the ability to planning and organizing, Mental flexibility, communication and social skills in autistic children showed good stability over time. Conclusion: These findings suggest that executive function in autistic children can be promoted through education This method also can be used as an intervention to reduce the clinical syndrome of autistic children.Key words: Executive functions, inhibition, Planning and organizing, Autism, Executive function training, Cognitive Flexibility, Social Skills, Communication Skills.
یادداشت :
عنوان انگليسي:The Designing and Validation Executive FunctionsTraining Program and Studying its Effectiveness onExecutive Functions and Social and CommunicationSkills in Autistic Children with High Function
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
به همراه cd
رشته روانشناسي وآموزش كودكان استثنايي
دكتري
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-262228
تاریخ ایجاد رکورد : 1392/7/21
تاریخ تغییر رکورد : 1392/10/23
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.