×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: نقش فرهنگ استراتژيك در عملكرد سازمانها
پدیدآورندگان : انيس خالقي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
الكترونيكي
زبان : فارسي
صاحب محتوا :

انتشارات بوم سازه (پایگاه سیویلیکا)

وضعیت نشر : اولين كنفرانس بين المللي حسابداري و مديريت در هزاره سوم
خلاصه : افزايش نرخ تغيير در محيط دروني و بيروني سازمان هاي توليدي منجر به توجه بيشتر به تدوين استراتژي و مديريت استراتژيك در اين سازمان ها شده است. فرهنگ راهبردي موضوعي است كه به تازگي در دانش مديريت و در قلمرو رفتار سازماني راه يافتهاست. به دنبال نظريات و تحقيقات جديد در مديريت، فرهنگ راهبردي داراي اهميت روزافزوني شده و يكي از مباحث اصلي و كانوني مديريت را تشكيل داده است. جامعه پذيري نخبگان در فرهنگ هاي راهبردي متفاوت، باعث مي شود تا در موقعيت هاي مشابه، دست به انتخاب هاي متفاوت بزنند.امروزه فرهنگ راهبردي را مي توان به عنوان مجموعه اي متمايز از اعتقادات، ايستارها وكاركردها با توجه به استفاده از زور دانست كه به صورت دسته جمعي حفظ شده و به طور تدر يجي، در طو ل زمان ، از طريق فرايند تاريخي مداوم و منحصر بفرد ظهور مي كند. فرهنگ راهبردي در طول زمان تداوم داشته و بيشتر از دوران ظهور خود عمر مي كند، اگرچه داراي ويژگي دايمي يا ايستايي نيست و ممكن است در زمان هاي حساسي به طور اساسي يا جزئي تغيير كند با افزايش ميزانرقابت بين صنايع امروزي، اهميت تحقيقات مرتبط با توسعه، تدوين و اجراي استراتژيها به عنوان يك مزيت رقابتي، افزوده شده است. ويژگي هاي فرهنگي متفاوت دولت ها، باعث مي گردد تا از واقعيتهاي راهبردي مشابه، برداشت هاي متفاوت داشته باشند. بنابراين، مشكل فرهنگ گرايان، توضيح مشابهت هاي رفتار راهبردي در درون فرهنگ هاي راهبردي مختلف است. در عصر ما هنوز هم مديريت فرهنگ از نگاه عدهاي موضوعي كم رنگ و كم تاثير بوده و جايگاه آن در موفقيت سازمان چشمگير به نظر نميآيد بيدختي، 9:1
شناسه : oai:civilica.com/Paper-AMTM01-AMTM01_335.html
تاریخ ایجاد رکورد : 1395/2/19
تاریخ تغییر رکورد : 1395/6/28
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.