×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: مقايسه رابطه خودتنظيمي و علاقه اجتماعي در كودكان با اختلال يادگيري و عادي
عنوان: :The Comparison of Self-Regulation and Social Interest in Children with Learning Disabilities and Normal
پدیدآورندگان : ‏رسول كريمي (پديدآور)
دانشگاه علامه طباطبائي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

توصیفگر : Self-regulation
social interest
خودتنظيمي
اختلال يادگيري
علاقه اجتماعي
Learning disability
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه علامه طباطبائي ، ، ۱۳۹۸
مشخصات فیزیکی : د،۶۹ص. : جدول،نمودار،دیجیتالی، پی دی اف
خلاصه : This study aimed to compare the relationship between social interest and self-regulation in children with learning disabilities and normal. The research method was descriptive-correlational and causal-comparative. The statistical population of this study included all students with learning disabilities and normal elementary school in the academic year 2019-2020 in Tehran, of which 60 students (30 students with learning disabilities and 30 normal students) to The available face was selected. For data collection, two questionnaires of self-regulation or academic self-governance SRQ-A (Ryan and Connell, 1989) and the questionnaire of social interest (Alizadeh et al., 2012) were used. Analysis of variance and correlation tests were used to analyze the data. The results showed that there was a significant relationship between social interest and self-regulation in children with learning disabilities (p lt;0.05). Also, a significant relationship was observed between social interest and self-regulation in normal children (p lt;0.05). Besides, there was a difference between self-regulation in children with learning disabilities and normalcy (p lt;0.05). However, there was no significant difference between social interest in children with learning disabilities and normalcy (p> 0.05). Based on the research results, it can be concluded that the existence of learning disability can be associated with low self-regulation, so it is better to plan effective interventions in this
یادداشت :
/ رسول کریمی
عنوان از روی صفحه نمایش عنوان
کتابنامه: ص.۵۶-۶۹
ملزومات سیستم: ویندوز xp+ ، ادوب اکروبات ریدر 9+ ، موزیلا فایر فاکس 23+ ، اینترنت اکسپلورر 9+ ، گوگل کروم 23+
شناسه : 797395
تاریخ ایجاد رکورد : 1399/6/29
قیمت شيء دیجیتال : فاقد شيء دیجیتالی


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.