×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: بررسي چالش ها و فرصت هاي اموزش فلسفه به كودكان و ارائه الگويي مطلوب براي آموزش و پرورش ايران
پدیدآورندگان : گروه مباني فلسفي اجتماعي آموزش و پرورش-دانشكده روانشناسي وعلوم تربيتي (پديدآور)
نوع : متن
جنس : پايان نامه
صاحب محتوا :

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران

وضعیت نشر :
مشخصات فیزیکی : جلدnull - ص ل,141
خلاصه : Concerning the recent educational enquiries, carrying out theaching of philosophy program has been started by many countries. Recently in Iran, there have been considerable efforts and tends to move from itapos;s theoretical form to a apragmatic and useable program but there are some problems for this new program and itapos;s accomplishment in the whole of the country too. Some barriers such as mismatching between mentioned new program and the process of traditional system, which still strongly demanded in the Iranian educational system make some troubles and in addition that foundations of p for c comes from western culture and they have been imported to our country, so it seems unsuitable and stranger to our society.Because of these problems and in order to identifing barriers, this research made more investigations which have been done by interviews with P4C students and teachers.Results of investigations confirm that the performance of this program either theoretically or pragmatically could raise some problems which assessed in this thesis. furthermore, during the investigations, some agreements have been found and recognized between the traditional education system and this new philosophy teaching. These agreements could be considered as some opportunities and hopes for improvement of p4c and so education of Iranian students. Eventually we will see that by employing an strategy of step by step program, some reliable points, which exist in our classic educational system ,will be picked up and recommended to overcome the barriers and mismatch elements.Keywords: philosophy for children, community of inquiry, challenges, opportunities, weakness, strengths, model
یادداشت :
عنوان به انگليسي:Challenges and oppurtunities of p for c and presentation a model for iran education
كتابنامه: به فارسي و انگليسي
چكيده: به فارسي و انگليسي
به همراه cd
تاريخ وفلسفه اموزشي وپرورش
كارشناسي ارشد
شناسه : oai:ut.ac.ir:thesis/1-235196
تاریخ ایجاد رکورد : 1390/3/3
تاریخ تغییر رکورد : 1390/4/1
قیمت شيء دیجیتال : دارای قیمت

راهنمای سفارش دیجیتال سازی

* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.