×
نام و نام خانوادگی
بازخوانی ...
اطلاعات کتابشناختی
عنوان اصلی: اولويت بندي مسائل كليدي مديريت صادرات محصولات شركت‌هاي دانش بنيان در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي
پدیدآورندگان : محمدمهدي مدحت (پديدآور)
دانشگاه امام صادق(ع) (پديدآور)
معارف اسلامي و مديريت (پديدآور)
نوع : متن
جنس : مقاله
catalog
چاپ
صاحب محتوا :

دانشگاه امام صادق

توصیفگر : اقتصاد مقاومتي
knowledge-based companies
شركت دانش بنيان
Export
‭Resistive Economy‬
صادرات
صادرات دانش بنيان
knowledge-based export
وضعیت نشر : تهران : : دانشگاه امام صادق(ع).دانشكده معارف اسلامي و مديريت ، ، ۱۳۹۷
مشخصات فیزیکی : ۱۷۷ص.
خلاصه : Knowledge-based economy is one of the main pillars of the resistve economy, which can significantly improve the country's economy status. The knowledge based export has a great influence on the development of knowledge economy in developed countries. The export of knowledge based products in the Islamic Republic of Iran is carried out by knowledge-based companies and the amount of knowledge-based products` export of these companies is far from the desired level defined in the strategic statements of the country. In this research, first step to solve the problem, is identifying key issues in this area and then prioritizing them. To better understand the key issues of managing the export of knowledge-based companies due to staff-level activities in government institutions and executive activities in knowledge-based companies, it was necessary to involve government directors and decision-makers as well as activists in the field of knowledge-based companies, at stage of key Issues Identifying. For this purpose, by conducting more than 20 interviews with management and operational experts, 544 basic themes, 18 organizing themes and 3 themes were totally analysed by using thematic analysis method. Priority of key issues was done through a questionnaire and with a Topsis technique. The three main themes of this research are the key issues of export leadership, export facilitation and export implementation. Results show that the five key issues of managing the export of knowledge-based companies products, in priority, include: international marketing policy at the level of export leadership, cultural infrastructure management at the level of export facilitation, management policy-making management at the level of export leadership, support management at the level of export facilitation and international marketing management at the level of export implementation.
یادداشت :
/ محمدمهدی مدحت
چكيده ها: فارسي - عربي - انگليسي
شناسه : 408831
تاریخ ایجاد رکورد : 1397/9/13
قیمت شيء دیجیتال : رایگان


* محتوای این صفحه توسط کارشناسان این درگاه ویرایش نشده است. لطفا در صورت مشاهده ایراد در محتوا از این طریق اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه شما

تست
ورود به درگاه کنسرسیوم
Loding



رمز عبور خود را فراموش کرده ام.
چنانچه تا کنون عضو سایت نشده اید ثبت نام کنید.
درباره کنسرسیوم
ما مجموعه‌ای از كتابخانه‌ها و سازمان‌های دارای منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، نسخه‌های خطی، عکس، صدا، فیلم و... ) هستیم که با هدف تامین نیازهای پژوهشگران و شهروندان ایرانی برای دسترسی هر چه سریع‌تر به محتوای مورد نظر خود، کنسرسیوم محتوای ملی را تشکیل داده‌ایم. برای رسیدن به این هدف، قصد داریم با بسترسازی مناسب و جلب مشارکت دیگر تولید کنندگان محتوا به گرد آوری، تبدیل، سازماندهی و حفاظت اطلاعات به شکل رقومی و در سطح ملی، بپردازیم.